Proč to funguje?

Možná právě proto, že u Volkswagenů toho nikdy moc nevymysleli. Opravdový průkopník a experimentátor byl kdysi jen Ferdinand Porsche, který se původně zabýval výhradně elektřinou a zpočátku v různých firmách vymýšlel koncepce hybridních a elektrických pohonů automobilů Jako první na světě umístil elektromotor přímo do náboje kola. Tehdejší stav elektrotechniky ale nedával naději na úspěch s elektřinou u automobilů. Proto i Ferdinand Porsche nakonec skončil ve své vlastní firmě, ale již s konstrukcí klasického automobilu. Jeho lidový vůz měl stát 1000 marek, jezdit 100km/h a uvézt dva dospělé a dvě děti. Na jednu stranu měl štěstí, že se hodil jeho koncept Hitlerovi, na druhou stranu se výroba opravdu rozeběhla až skoro deset let po dokončení vozu, protože válečné úkoly byly přednější.

Štěstí po válce

Po válce měl Porsche štěstí, že vyvázl ze soudu ve Francii, a že Britové měli zájem na rozjetí výroby Typu 1, hnáni vidinou co nejrychlejšího získání válečných reparací. Čím víc totiž Němci vydělali, tím víc mohli „vítězům“ války platit.